Kuidas rääkida koolis holokaustist?
Tutvu materjalidega lähemalt: “Kuidas rääkida holokaustist?”
- International Holocaust Rememberance Alliance: Kuidas rääkida koolides – holokaustist? Ühegi aine õpetamiseks pole üht kindlat õiget viisi, ideaalset meetodit, mis sobiks kõikidele õpetajatele ja õpilastele. Käesolev juhend sisaldab pigem juhtnööre ja soovitusi, millest kooliõpetajatel võib olla kasu töökavade koostamisel, võttes arvesse individuaalsete õpilaste õpivajadusi. Käesolevates suunistes tuginetakse mitme holokaustist rääkimise alal kogenud institutsiooni parimale tavale, et käsitleda mõningaid probleeme, mis on õpetajatel seoses selle väga raske teema õpetamisega, ning pakkuda võimalikke lahendusi.Allikas: International Holocaust Rememberance Alliance
- Euroopa Liidu Põhiõiguste Agentuur ja Yad Vashem, „Holokausti ja inimõiguste õpetamise käsraamat ELis: Metodoloogia
Kirjeldatakse peamisi didaktilisi lähenemisviise. Teadlikkuse suurendamine natsionaalsotsialistliku diskrimineerimis- ja hävitamispoliitika ideoloogilisest taustast.Inimlikkus kui holokausti keskne aspekt. Näitamine, kuidas eskaleerus natsionaalsotsialistilikku režiimi juudivastane poliitika; inimõigused kui analüüsi raamistik; mõtisklemine, arutlemine ning õppeprotsess; valdkonnaülene meetod ning eakohased lähenemisviisid.
- Euroopa Liidu Põhiõiguste Agentuur ja Yad Vashem, „Holokausti ja inimõiguste õpetamise käsraamat ELis: Metodoloogia praktilised tehnikad
Praktilised meetodid:
Holokausti ajaloo tundmise ühendamine inimõiguste raamistikuga;
Eakaaslastele keskenduv didaktiline lähenemine:
Õpilaste innustamine uurima holokausti ajal elanud endavanuseid noori;
Inimõigustele tähenduse andmine;
Mitmekesisuse tunnistamine ning võrdsuse ja mittediskrimineerimise edendamine;
Noorte julgustamine hoidma end sündmustega kursis ja avaldama ühiskonnale mõju.
- Euroopa Liidu Põhiõiguste Agentuur ja Yad Vashem, „Holokausti ja inimõiguste õpetamise käsraamat ELis: Metodoloogia samm-sammult
Tutvustatakse kuidas samm-sammult rääkida Holokaustist tunnis.
vaata lisaks NÄIDISTUNNID
- Human Rights and History: a Challenge for Education, EVZ Foundation, 2010
- Human rights education at Holocaust memorial sites across the European Union: An overview of practices,FRA – European Union Agency for Fundamental Rights, 2011
- Preparing Holocaust Memorial Days: Suggestions for Educators,OSCE, 2006
- For Teachers: Teaching about the Holocaust,United States Holocaust Memorial Museum (contains guidelines for teaching, lesson-plans, resources)
- How to teach about the Holocaust, International Task Force for International Cooperation on Holocaust Education, Remembrance, and Research (ITF)
- Toolkit on the Holocaust and Human Righst Education in the EU,Fundamental Rights Agency (FRA) ja Yad Vashem
Vt veel: http://et.wikipedia.org/wiki/Holokaust
Vt lisaks: Vastamisi ajaloo ja iseendaga: http://www.facinghistory.org
Lisamaterjalid
- ÜRO Inimõiguste hariduse ja koolituse deklaratsioon
- Euroopa Nõukogu, Ministrite soovitused – kultuuridevahelise dialoogi ja “teiste” kujutamine ajalooõpetamisel
- Euroopa Nõukogu Ministrite Komitee soovitused – ajaloo õpetamiseks)
- Response of Estonia to the questions on human rights education
- COMPASS, a Manual on Human Rights Education with Young People, Council of Europe, 2002
- Evaluating Human Rights Training Activities,Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights and Equitas, 2011
- COMPASITO, Manual for Human Rights Education for Children, Council of Europe, 2004
- The Human Rights Education Handbook,Human Rights Resources Centre, University of Minnesota
- United Nations Declaration on Human Rights Education and Training
- Council of Europe Charter on Education for Democratic Citizenship and Human Rights Education
- HREA-The Global Human Rights Education Network
- HREYN-Human Rights Education Youth Network
- Human Rights Education by UNRIC
- Democracy and Human Rights in Europe
- People’s Movement for Human Rights Learning
Lisamaterjalid koolidele:
- How all teachers can support citizenship and human rights education: a framework for the development of competences, Council of Europe, 2009
- ABC – Teaching Human Rights: Practical activities for primary and secondary schools, Office of the United Nations High Commissioner for Human Rights, 2003
- First Steps – A Manual for starting Human Rights Education, Amnesty International,2001
- Human Rights Education in the School Systems of Europe, Central Asia and North America: A Compendium of Good Practice, HREA, OSCE/ODIHR, Council of Europe, OHCHR and UNESCO
Vt veel: www.humanrightseducation.info